《选新娘- 深雪》

“那么爱你,那么那么爱你,爱得我好孤寂。
我爱你爱得那么深,我多么害怕,突然有天,我会不再爱你”

《选新娘- 深雪》

当我读到这一段时,
我会以为最后一句是
“我多么害怕,突然有天,你会不再爱我”。

多么惊讶,居然会是“我会不再爱你”。
人是不受控制的,而心又是不受自己控制的。
可怕的是居然不受控制到这种程度。

“当爱情溜走了,我们也只能如此”

多么无奈又可悲的爱情呀... ...

Comments

Anonymous said…
Things mustn't be that pessimistic. I believe you can look at "love" from another better angle, because you are totally a different person after all. It is beyond control, but we set the destiny, as it goes, we bear with it. Take care.

Popular Posts